Wat zijn de verschillende gesprekstechnieken die worden toegepast bij een sollicitatie gesprek.

Hierbij bedoel ik niet de vragen, maar de gesprekstechnieken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het klinkt alsof je een trucje wilt leren.
Naar mijn mening is solliciteren, het wederzijds uitzoeken of werkgever en toekomstige werknemer bij elkaar passen.
De visie op het werk, de kennis en vaardigheden, mogelijk een goed gevoel. Dat haal je niet uit technieken maar uit je persoonlijke communicatie, hoe jij jezelf presenteert, wie jij bent, welke vragen je stelt aan de sollicitatiecommissie of leidinggevende.
De technieken voor gesprekken zijn al genoemd. Ik vraag mij alleen af of je dan niet het belangrijkste overslaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

SMART
SOFTEN
STAR(t)

Die heb ik geleerd :) op Google vind je uitgebreide uitleg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sja alle mogelijke "technieken" zijn een optie. je moet jezelf de vraag stellen in wat voor 'n omgeving je gaat solliciteren. de "techniek"bij een verkoop bedrijf zal heel erg standaard zijn, straight forward icm vragen met dat karakter (negatieve/positieve eigenschappen etc..).

bij een restaurant voor bediende zal het vaak luchtiger zijn en alleen worden gesproken over je ervaring. (hier komt dus ook weinig techniek bijkijken).

bij advocatenkantoren vinden ze het soms leuk om met casusjes te gaan werken.

zo kan je vaak voor meerdere branches bedenken welke techniek wordt toegepast en of dit uberhaupt wel gebeurt.
maar wellicht vraag je dit voor een werkstuk ofzo, dan heb ik je antwoord niet. het kan allicht dienen ter inleiding ; ).