hoe zet ik mijn gegevens over op mijn nieuwe telefoon?

Ik krijg morgen mijn nieuwe telefoon binnen, en nu wil ik graag alle nummers e.d. overzetten op mijn nieuwe telefoon, hoe kan ik dit doen?
(Ik heb nu een Samsung en krijg ook weer een Samsung.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
6.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit toch een gebruiksaanwijzing bij, een handleiding............

Het beste antwoord

Even van uitgaande dat beiden een androidtoestel zijn....
Een smartphone slaat standaard al zijn ( nieuwe ) contacten op in het toestel,
niet op de sim.
Dus deze zal je moeten overzetten.
De eenvoudigste manier is dit te doen mbv het programma Kies ( speciaal voor Samsung toestellen ).
http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP
Hiermee zet je zo al jou contacten over, zowel van je sim als vanuit je toestel.

Voor jou instellingen ( accounts e.d ) maar ook je apps, denk aan spelletjes en weet ik veel wat nog meer kan je ook gebruik maken van de diverse backup tools in de playstore.
Let wel voor de meeste heb je dan wel root voor.
Maar als dat geen probleem is dan zou je bijvoorbeeld titaniumbackup kunnen overwegen.

Maar voor alleen je contacten heb je aan kies meer dan voldoende.

Toegevoegd na 13 minuten:
Een welgemeende advies.
Als je een Hotmail/outlook account hebt, zo niet er is zo eentje aangemaakt.
Dan ga je in dat account naar je contacten en ga er dan even voor zitten.
Eenmaal hier alles goed ingevuld dan heb je er geen omkijken meer aan.
Alle nieuwe nummers ( mits dat je je toestel synchroniseert ) worden automatisch in dat account bijgeschreven.

Als je ooit weer wisselt van toestel, of een tweede erbij neemt worden automatisch alle nummers overgezet die je in dat account hebt staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het goed is dan staan je hele telefoonlijst (nummers) en je sms berichten al op je simkaart opgeslagen. Dus simpel je simkaart overzetten in je nieuwe foon en je hebt de hele kermis ook op je nieuwe foon.

Als je de nummerlijst en de SMS inbox in je oude foon zelf hebt opgeslagen dan moet je deze eerst nog even terugzetten op je simkaart.
In het menu van je foon vind je deze optie wel ergens staan. Gewoon terugkopieren naar SIM en dan pas de simkaart in je nieuwe foon doen.

Het kan ook nog dat de nummerlijst en de SMS inbox op de extra geheugenkaart (als je die hebt) zijn opgeslagen. Ook dan volstaat om deze geheugenkaart over te zetten in je nieuwe foon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je een Google-account hebt (ervan uitgaande dat het beiden Android telefoons zijn)? Dan wordt alles automatisch gedownload van de Google servers waar alles opgeslagen was (tenzij je niet op internet bent geweest met je oude telefoons). SMSjes en dergelijk niet. Maar wel je contact-info, mail, etc. Kortom, als je de gegevens van je bestaande Google-account invoert, hoef je verder niets te doen.